Assessment Center- lista kontrolna  65 wskazówek i strategii dla kandydatów 

Blog (1)
0

Przygotowanie 

  • Dowiedz się więcej o firmie i profilu stanowiska. 
  • Prześledź, jak dotrzeć na miejsce lub sprawdź komputer i połączenia online. 
  • Przeczytaj zaproszenie do AC kilka razy. 
  • Przeczytaj ponownie swój list motywacyjny i CV. 
  • Przestudiuj typowe ćwiczenia Assessment Center. 
  • Przećwicz krótkie przedstawienie siebie (elewator pitch). 
  • Ponownie uświadom sobie, dlaczego chcesz tę pracę. 
  • Sformułuj argumenty, które czynią Cię idealnym kandydatem i wypowiedz je głośno. 
  • Wyśpij się poprzedniej nocy. 
  • Przygotuj odpowiednią odzież poprzedniego wieczoru. 
  • Zadbaj rano o dobry początek dnia, wprowadź się w dobry nastrój. 
  • Potraktuj Assessment Center jako szansę – i czekaj do dzieła!

 

W trakcie sesji  

  • Bądź na miejscu o czasie tj. odpowiednio wcześniej. 
  • Uświadom sobie, że będziesz obserwowany i oceniany przez cały czas. 
  • Od samego początku bądź uprzejmy i przyjazny. 
  • Przywitaj się z innymi uczestnikami i obserwatorami. 
  • Przedstawiając się, ogranicz się do najważniejszych informacji. 
  • Upewnij się, że masz stabilny głos i odpowiednią postawę. 
  • Rób notatki zapisując najważniejsze informacje i tematy, zaplanowany czas i harmonogram. 
  • Zadawaj pytania, gdy coś jest niejasne, rób to najlepiej po wprowadzeniu, ale przed zadaniami, ponieważ w trakcie możesz nie uzyskać odpowiedzi.  
  • Nie przesadzaj z kontrolowaniem swojego zachowania, zachowuj się tak normalnie, jak to możliwe. 

 

Strategie 

  • Traktuj każde zadanie poważnie, nie bagatelizuj żadnego polecenia.  
  • Zawsze zachowuj się uczciwie i trzymaj się prawdy. Nie kreuj faktów.  
  • Zanim podejmiesz działanie zawsze przeczytaj bądź zanotuj w całości treść zadania i stawiane cele.   
  • W żadnym wypadku nie podejmuj pochopnego działania, nawet pod presją czasu. 
  • Nie daj się ponieść myśleniu grupowemu, oceniaj i decyduj samodzielnie. 
  • Bądź aktywny w trakcie paneli dyskusyjnych.  
  • Spokojnie i z skupieniem wysłuchaj argumentów innych osób. Zawsze pozwól swoim rozmówcom skończyć swoją wypowiedź. 
  • Przedstawiaj swoje argumenty rzeczowo, ale przekonująco. 
  • Bądź przygotowany na zmianę stanowiska w uzasadnionych przypadkach. 
  • Zaproponuj własne pomysły i sugestie pozwalające na najlepszą realizację postawionych zadań. 
  • Traktuj wszystkich rozmówców z szacunkiem. 
  • Doceniaj osiągnięcia i dobre pomysły innych uczestników. 
  • Kiedy nadarzy się okazja dawaj do zrozumienia, że coś jest dla Ciebie naprawdę ważne. 
  • Przyjmij otwarcie konstruktywną informację zwrotną ze strony asesorów i innych uczestników. 
  • Podziękuj za opinie i konstruktywne uwagi. 
  • Okazuj chęć i chęć do ciągłego uczenia się i rozwoju. 
  • Wykorzystaj przerwy na networking. 
  • Zanotuj dane kontaktowe innych uczestników, którzy mogą potencjalnie stać się wartościowymi kontaktami w dłuższej perspektywie. 

 

Zaniechaj 

  • Nie prezentuj się kosztem innych. 
  • Nie pozwól sobie na przeklinanie i bluźnierstwa, nawet podczas przerw. 
  • Nie żartuj z innych uczestników. 
  • Nigdy nie uznawaj osiągnięć innych za własne. 
  • Nie tkwij z uporem przy swoim zdaniu, jeśli słyszysz dobre kontrargumenty. Jednak nie ulegaj presji rówieśników, jeśli sam masz inne zdanie. 
  • Nie przekazuj swoim konkurentom błędnych obliczeń. 
  • Nie mów nic o swoich „konkurentach” w rozmowach jeden na jeden z asesorami, szczególnie tych których nie powtórzyłbyś na forum grupy. 
  • Nie wykorzystuj słabości innych uczestników. 
  • Nie narzekaj na pozornie bezcelowe zadania. 
  • Nie wyśmiewaj się z zadań, które są „zbyt łatwe”. 
  • Nie pozwól, aby inni wprowadzili Cię  w stan niepokoju lub sprowokowali.  
  • Nie reaguj emocjonalnie ani pochopnie. 
  • Ignoruj osobiste zniewagi. 
  • Nie próbuj mówić zbyt głośno. 
  • Powstrzymaj się spontanicznymi i nieproszonymi komentarzami. 
  • Uważaj, aby nie poruszać żadnych drażliwych lub niepożądanych tematów. 
  • Pożegnaj się uprzejmie i profesjonalnie. 

 

Wnioski 

  • W jaki sposób centrum zmieniło Twoje wrażenie o firmie? 
  • Nadal chcesz tam pracować? 
  • Do kiedy należy udzielić odpowiedzi? 
  • Zastanów się, czy krótka notka z podziękowaniem może być odpowiednia. 
  • Zanotuj w swoim kalendarzu, kiedy będziesz w kontakcie z firmą. 
  • Przejrzyj zadania. Czy były jakieś nowe? 
  • Czego nauczyłeś się w tym Assessment Center i co możesz wykorzystać w przyszłości?  
  • Czego na pewno nie zamierzasz powtórzyć?  
  • Co chcesz zachować, jeśli to możliwe? 

Related Blogs

Podziel się z nami swoją opinią