Blog

... czyli kilka słów o rynku pracy

Firma rekrutacyjna a firma headhunterska – kogo potrzebujesz?

Sukces firmy budują ludzie. Dlatego dobrze dobrany zespół jest na wagę złota. Niestety znalezienie właściwych pracowników staje się ogromnym wyzwaniem dla firm, pochłaniając coraz większe zasoby czasu i pieniędzy. Z pomocą przychodzi wyspecjalizowana agencja rekrutacyjna. Jednak jak ją wybrać? Czym jest firma rekrutacyjna i firma headhunterska? Na czym polega różnica między nimi? Sprawdź i przekonaj się, której z nich potrzebujesz.

0 komentarz

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowę kwalifikacyjną można uznać za okazję do „sprzedania się” potencjalnemu pracodawcy. Przygotowanie do niej wymaga znacznie większego wysiłku niż tylko znalezienie w Google listy typowych pytań zadawanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

0 komentarz

7 typowych błędów przy wyborze ścieżki kariery

Dla większości z nas wybór kariery nie jest łatwym zadaniem. Trudno jest zdecydować, co chcemy robić przez resztę życia. Niektóre osoby dokonują swoich wyborów w sposób szybki, bez zebrania czy przygotowania konkretnych danych, działają intuicyjnie i spontanicznie. Niektórzy zaś zanim podejmą ostateczną decyzję analizują wiele informacji pochodzących z różnych źródeł. Który ze sposobów działania w sytuacji dokonywania wyboru jest Tobie bliższy?

0 komentarz

Zanim wyślesz CV…

Większość osób, które właśnie kończą pisać swoje CV, najchętniej od razu chciałaby je wszędzie porozsyłać. Jednak poświęcenie dodatkowego czasu na korektę CV może pomóc w znalezieniu krytycznych błędów, które mogłyby zadecydować o jego odrzuceniu i w konsekwencji braku zaproszenia na rozmowę o pracę. Sprawdzanie CV to ważny element. Wymaga czasu, cierpliwości i koncentracji. Po napisaniu, przepisaniu i kolejnemu udoskonalaniu dokumentu tracimy dystans. Po piątym i dziesiątym czytaniu trudno jest dostrzec literówkę, zły format czy drobne niezręczności.

0 komentarz

Zdefiniuj siebie „na nowo”.

Proces poszukiwania nowych wyzwań to ważny projekt życiowy, którym to Ty zarządzasz, ustalasz cele, planujesz konkretne działania, ustalasz kolejne etapy projektu, terminy ich realizacji oraz kluczowe czynniki powodzenia. Ty tu jesteś szefem, ale też wykonawcą.
Zacznijmy od analizy możliwości i określenia celu zawodowego.

0 komentarz